Belangrijk om te weten voor uw afspraak
Gaat u voor het eerst naar de fysiotherapeut? Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit zijn handige weetjes als u naar de fysiotherapeut gaat:
- Wilt u bij de eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs meenemen?
- Wilt u bij iedere afspraak/ behandeling een schone badhanddoek meenemen.
- Wilt u als u moet oefenen in de trainingszaal (sport)schoenen meenemen die u niet buiten gebruikt?
De eerste afspraak
Tijdens de eerste afspraak bij de fysiotherapeut maakt u kennis met uw fysiotherapeut en bespreekt u uw klachten. Daarna zal er een lichamelijk onderzoek plaats vinden. Samen met u stelt de therapeut een behandelplan op. We streven ernaar om direct een behandeling te starten. Hierdoor worden er tijdens de eerste afspraak twee behandelingen in rekening gebracht. Voor de zorgverzekering geldt dat er dan 2 zittingen van uw vergoedde behandelingen afgaan. Als u niet aanvullend verzekerd bent krijgt u een factuur waarop staat dat het gaat om intake en een behandeling.
Bent u niet door een arts verwezen naar de fysiotherapeut? Dan bestaat uw eerste afspraak vooral uit een screening. Hierin wordt gekeken of u in aanmerking komt voor verder fysiotherapeutisch onderzoek en/of behandeling. Zo niet, dan krijgt u het advies naar de huisarts te gaan.
Mogelijk vindt gedurende dezelfde screening ook verder fysiotherapeutisch/oefentherapeutisch onderzoek en/of behandeling plaats, maar dit kan ook plaatsvinden op een volgende afspraak.
Kwaliteitsverbetering
Als u een afspraak maakt, vragen we u om toestemming zodat we uw gegevens kunnen gebruiken om de zorg te verbeteren. U kunt uw toestemming intrekken door te bellen naar 036 – 545 4111 of dit door te geven aan uw behandelend fysiotherapeut. Voor meer informatie over het verbeteren van de zorg kunt u de volgende documenten lezen:
- Nivel Zorgregistraties
- Nivel informatieformulier kwaliteitsonderzoek
- Nivel Zorgregistratie poster
- Qualiview toestemmingsformulier klanttevredenheidsonderzoek
- Landelijke Database Fysiotherapie – informatie voor patiënten
Afzeggen of vergeten van een afspraak
Als u uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren annuleert, worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit kan telefonisch tijdens openingstijden via 036 – 545 4111 of stuur een bericht naar info.fysiotherapie@zorggroep-almere.nl.
Bij te laat of niet afzeggen zijn wij, ongeacht de reden, genoodzaakt om de kosten bij u in rekening te brengen. Deze kosten bedragen 75% van het tarief van de betreffende afspraak en worden niet gedekt door de zorgverzekeraar.
Uw mening
- Zorgkaart Nederland
Wij zijn alleen tevreden als u dat ook bent. Vertel ons via Zorgkaart Nederland hoe tevreden u bent. - Qualiview
Fysiotherapie Zorggroep Amere maakt gebruik van Qualiview. Qualiview is een klantervaringsonderzoeksbureau dat zich richt op het verzamelen, analyseren en presenteren van klantfeedback voor zorgverleners en zorgorganisaties.
Heeft u een klacht over onze dienstverlening?
Wij vinden het belangrijk om goede zorg te leveren en onze dienstverlening te verbeteren. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan hopen wij dat u het eerst bespreekt met de betrokken medewerker. Als u er samen niet uitkomt, kunt u een klacht indienen via de klachtenprocedure van Zorggroep Almere.
Klachtenprocedure Zorggroep Almere
Geef uw klacht door via de Klachtenprocedure van Zorggroep Almere.
Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht door Zorggroep Almere, dan heeft u de volgende opties:
- U kunt uw klacht voorleggen aan de klachtencommissie van Zorggroep Almere.
- U kunt uw klacht indienen bij de onafhankelijke geschilleninstantie waarmee wij zijn aangesloten, namelijk ‘De Geschillencommissie Zorg‘.
Wij streven ernaar om samen met u tot een passende oplossing te komen en onze dienstverlening te verbeteren.
Privacy en voorwaarden
- Als u een afspraak maakt bij Fysiotherapie Zorggroep Almere, betekent dit dat u automatisch akkoord gaat met de voorwaarden. Bekijk hier onze algemene voorwaarden.
- U hecht aan uw privacy. Bij de fysiotherapeuten van Zorggroep Almere zijn uw gegevens in vertrouwde handen. Lees hier meer over de privacywaarborg van Zorggroep Almere.
- Om het proces van leren en verbeteren te ondersteunen, krijgt de Keurmerk fysiotherapeut zogenaamde ‘feedback informatie’. Uw behandelgegevens worden meegenomen in deze dataverzameling. Deze gegevens zijn nooit herleidbaar naar u als patiënt. Wilt u meer weten, bekijk dan deze flyer.