Belangrijk om te weten voor uw afspraak
Gaat u voor het eerst naar de fysiotherapeut? Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit zijn handige weetjes als u naar de fysiotherapeut gaat:
- Wilt u bij de eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs meenemen?
- Wilt u bij iedere afspraak/ behandeling een schone badhanddoek meenemen.
- Wilt u als u moet oefenen in de trainingszaal (sport)schoenen meenemen die u niet buiten gebruikt?
De eerste afspraak
Tijdens de eerste afspraak bij de fysiotherapeut maakt u kennis met uw fysiotherapeut en bespreekt u uw klachten. Meestal vindt er een lichamelijk onderzoek plaats. Samen met u stelt de therapeut een behandelplan op. De feitelijke behandeling start bij de tweede afspraak.
Bent u niet door een arts verwezen naar de fysiotherapeut? Dan bestaat uw eerste afspraak vooral uit een screening. Hierin wordt gekeken of u in aanmerking komt voor verder fysiotherapeutisch onderzoek en/of behandeling. Zo niet, dan krijgt u het advies naar de huisarts te gaan.
Mogelijk vindt gedurende dezelfde screening ook verder onderzoek plaats, maar dit kan ook plaatsvinden op een volgende afspraak.
Akkoordverklaring
Als u een afspraak maakt bij een fysiotherapeut van Zorggroep Almere dan geeft u automatisch toestemming dat uw gegevens worden gebruikt voor kwaliteitsverbetering. Als u dit niet wilt dan kan u het aangeven bij de fysiotherapeut op uw eerste afspraak.
Voor meer informatie lees de volgende documenten:
- Nivel Zorgregistraties
- Nivel informatieformulier kwaliteitsonderzoek
- Nivel Zorgregistratie poster
- Qualiview toestemmingsformulier klanttevredenheidsonderzoek
- Landelijke Database Fysiotherapie – informatie voor patiënten
Afzeggen of vergeten van een afspraak
Indien u een afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren afzegt via 036 – 545 4111 of uiterlijk 24 uur van tevoren een bericht stuurt naar info.fysiotherapie@zorggroep-almere.nl, zullen wij geen kosten in rekening brengen. Een afspraak op maandag of op de eerste werkdag na een officiële feestdag kunt u tot 10.00 uur op dezelfde dag nog kosteloos afzeggen.
Bij te laat of niet afzeggen zijn wij, ongeacht de reden, genoodzaakt om de kosten bij u in rekening te brengen. Deze kosten bedragen 75% van het tarief van de betreffende afspraak en worden niet gedekt door de zorgverzekeraar.
Uw mening
- Zorgkaart Nederland
Wij zijn alleen tevreden als u dat ook bent. Vertel ons via Zorgkaart Nederland hoe tevreden u bent. - Heeft u een klacht over onze dienstverlening? Dan hopen wij dat u er alsnog met de direct betrokkene uitkomt. Is dat niet het geval, dan kunt u een klacht indienen via de klachtenprocedure van Zorggroep Almere:
Klachtenprocedure van Zorggroep Almere.
Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling, dan kunt u uw klacht voorleggen aan klachtencommissie van Zorggroep Almere of voorleggen aan de geschilleninstantie. Wij zijn aangesloten bij ‘De Geschillencommissie Zorg‘.
Privacy en voorwaarden
- U hecht aan uw privacy. Bij de fysiotherapeuten van Zorggroep Almere zijn uw gegevens in vertrouwde handen. Lees hier meer over de privacywaarborg van Zorggroep Almere.
- Bekijk hier onze algemene voorwaarden.
- Om het proces van leren en verbeteren te ondersteunen, krijgt de Keurmerk fysiotherapeut zogenaamde ‘feedback informatie’. Uw behandelgegevens worden meegenomen in deze dataverzameling. Deze gegevens zijn nooit herleidbaar naar u als patiënt. Wilt u meer weten, bekijk dan deze flyer.